[SACD-R][OF] Mari Kodama - Beethoven – Piano Sonatas 21, 23 & 26 –2003 (Piano)


Статистика раздачи [Обновить пиров]
Размер:  3.26 GB   |    Зарегистрирован:  8 месяцев 21 день   |    Скачан:  0 раз

Полного источника не было: Никогда

Личеров:  3  [  0 KB/s  ]   Подробная статистика пиров
 
   
 
 
 

[Цитировать]

Mari Kodama / Beethoven – Piano Sonatas 21, 23 & 26
Формат записи/Источник записи: [SACD-R][OF]
Наличие водяных знаков: Нет
Год издания/переиздания диска: 2003
Жанр: Piano
Издатель(лейбл): PentaTone
Продолжительность: 1:00:16
Треклист:
Piano Sonata No.21 in C, Op.53 "Waldstein"
1. Allegro con brio
2. Introduzione (Adagio molto)
3. Rondo (Allegretto moderato - Prestissimo)
Piano Sonata No.23 in F minor, Op.57 "Apassionata"
4. Allegro assai
5. Andante con moto
6. Allgro ma non troppo
Piano Sonata No.26 in E flat, Op.81a "Les adieux"
7. Das lebewohl (Adagio - Allegro)
8. Abwesendheid (Andante espressivo)
9. Das Wiedersehn (Vivacissimamento)
Контейнер: ISO (*.iso)
Тип рипа: image
Разрядность: 64(2,8 MHz/1 Bit)
Формат: DST64
Количество каналов: 5.0; 2.0
Доп. информация: Pentatone 5186 024
Источник (релизер): ManWhoCan (PS³SACD)

Об альбоме (сборнике)

SA-CD.net review by enterprise October 25, 2004:
I’ve had this SACD for several months & have heard it numerous times. The sound is certainly full bodied & realistic; the piano is set right in front of you & can overwhelm you if the volume is set high. The piano sound is very different from those that I have heard in other SACD or CDs; is it more realistic? I can’t answer that. It all depends on what is the ideal sound at a live concert. The important point is that I like the sound. The playing is very good. The only weakness is the slow movement of the appassionata. The capabilities of SACD is certainly revealed here so there is much more to hope for. I have already ordered Kodama’s other Beethoven SACD (her Moonlight, Pathetique & #4). I look forward to hearing them. I encourage her to record all the Beethoven’s sonatas in SACD! I would buy them all.

SA-CD.net review by brenda October 28, 2004:

I have to disagree on this recording. I found it too “close” for comfort & would have preferred to listen to an acoustic that sounded more like a concert hall than inside the piano. Also, the interpretations are pretty “so-so” compared to greats like Gilels & Brendel & have nothing new to say. I sold this one1 after just a few hearings.
SA-CD.net review by Dalton August 22, 2003:
I mostly agree with the previous reviewer. I generally withhold my opinion on sonics until I’ve lived with a new SACD for a while. Many times, what sounds excellent on 1st hearing doesn’t hold up to scrutiny after the novelty has worn off. But I’ve had this SACD for a couple of weeks now & keep coming back to it frequently. The sound quality of this recording is absolutely stunning. This is the best-sounding solo piano recording I have ever heard. In 2ch, there’s a Steinway in my living room. But in Mch, you are transported to the concert hall & treated to the sound of this spectacularly well-prepared Steinway concert grand. Attack, timbre, overtones, decay, etc. all sound very convincing to me. We’re close enough to hear the sound of the dampers brush off the strings at times, but not too close – a nice balance. No hint of harshness, compression or collapse of the harmonic structure in loud or complex passages as is so common with so many piano recordings (especially on CD). It’s hard to believe, without actually hearing it, how much of a difference Mch recording can make with a solo instrument.
Unfortunately, the sound is only beguiling to the point that you almost forget that you are listening to a pianist who hasn’t quite made these works her own. There is a lack of that last spark of interpretive insight that carries the listener past a mere rote performance. Ms. Kodama has technique to burn – you never get the sense that she’s tiring or losing her way. That may be part of the problem. I was drawn to the virtuosic display rather than the soul of the music. Sometimes these fine distinctions are hard to put into words. But, for example, although the tempo of the 3rd movement of the “Les adieux” seemed correct, one got a sense, not of ecstasy, but of hysteria. The “Waldstein” as a whole comes through the best, the nadir is the Andante of the “Appassionata”. Still, there is nothing glaringly bad or “wrong” with the performance, & I recommend this SACD. But if only the performance matched the excellence of the recording…

Disclaimer / Отказ от ответственности

Скачивая приложенные файлы, вы соглашаетесь, по крайней мере, с одним из нижеперечисленных пунктов:
- вы являетесь законным владельцем SACD, аналогичного тому, с которого снята эта копия, и загружаете копию с целью архивирования,
- вы являетесь законным владельцем легальной копии данного произведения, выпущенного на другом носителе (CD, DVD, Vinyl, альтернативный SACD и др.) или приобретенного вами в виде копии, предоставляемой для загрузки через сеть Интернет, и загружаете данные файлы по причине того, что данный SACD более не производится и/или недоступен в вашем регионе,
- вы имеете намерение приобрести оригинальный SACD и загружаете данные файлы с целью предварительного ознакомления перед покупкой. В этом случае, вы обязаны приобрести легальную копию SACD или удалить загруженные файлы в течение 24 часов.
Производство и предоставление доступа к данным файлам проводится с научной целью и не имеет цели извлечения прибыли или иных целей, кроме вышеозначенных. Авторские и смежные права на представленные произведения принадлежат законным правообладателям, обозначенным на упаковке. Данная информация включена в состав представленных файлов.
By downloading the files listed above you agree to at least one of the following:
- You are the righteous owner of a physical and original copy of the SACD, and you’re downloading the files for backup or universal playback purposes.
- In case the SACD is out of print, hard-to-find, or inaccessible in your country, you possess an authentic version of the album as standard CD, vinyl, DVD-A, alternative SACD, or paid-for Internet download.
- You’re previewing/sampling the musical files before purchasing the SACD. In case of lack of purchase, you will permanently delete the files within a 24-hour period.
The files are made for scientific purposes and are not made or distributed for profit or commercial advantage. Any adaptation, reproduction and distribution right is exclusive to the original copyright holder.
[teatrix.ru].t19872.torrent 
Торрент: Зарегистрирован [ 2016-03-19 00:19 ] · 3379067ED946B298456C3DD6F54E921721CAFF7A

Скачать .torrent

Скачать

18 KB

Статус: проверено
Скачан: 0 раз
Размер: 3.26 GB
terms.php



Быстрый ответ

Имя:

      
Для отправки сообщений необходимо включить JavaScript
Показать сообщения:    

Текущее время: 09-Дек 14:39

Часовой пояс: UTC + 3


Вы можете начинать темы
Вы можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете прикреплять файлы к сообщениям
Вы можете скачивать файлы